Dzisiejszym wpisem chcę zachęcić wszystkich naszych uczniów do rysowania i szkicowania samochodów. Praca na tym polu buduje dużą wyobraźnię przestrzenną, kompozycyjną i plastyczną, nie wspominając już o kolosalnej satysfakcji. Za najlepszą pracę ubiegłego tygodnia uznaliśmy Porsche 918 Spyder Damiana Kunerta, który jest od zawsze zaangażowany w sprawy samochodowe, jak mało kto pasjonuje się tym tematem.
Analiza dłoni stanowi, obok portretu i studium stóp, świetny wstęp do anatomii i rysunku całej postaci. Bardzo częstym błędem jest nauka postaci "całej od razu". Jeżeli chcesz małymi krokami dojść do dużych możliwości w rysunku np. modelki z natury, bardzo dobrym pomysłem jest przeprowadzenie studiów nad elementami ciała w różnych układach. Prezentowany rysunek naszej "kursantki" Agnieszki Obidzińskiej stanowi świetny przykład na pracę studialną, dłonie rysowane są w różnej perspektywie,
Osoby, które uczą się rysunku, odczuwają czasami monotonię, związaną z dłuższym praktykowaniem jednej techniki. Najczęściej taką techniką jest ołówek, który z jednej strony jest najprostszy warsztatowo, z drugiej zaś potrafi być wymagający w detalu. Zwłaszcza w przypadku gdy chcemy uzyskać spektakularne rezultaty.
Będąc zainspirowany wieloma pytaniami o stosunkowo prosty egzamin na Architekturę Krajobrazu SGGW, postanowiłem opisać proces rekrutacji i sposób przygotowania na blogu naszej pracowni rysunku. Egzamin najczęściej odbywa się na przełomie czerwca i lipca — w późniejszym terminie niż egzaminy na Architekturę PW czy ASP. Powyższe generuje sytuację, gdzie kandydaci na inne uczelnie plastyczne przystępują do egzaminu na AK SGGW, traktując go jako "koło ratunkowe" (w razie czego).